Grubblande..

Börjar verkligen bli orolig för det dumma gymnasievalet i Januari, vet att det är långt kvar men det är verkligen jättejobbigt för dom flesta vet ungefär vad dom ska välja, känns som jag har för stor valmöjlighet, så jobbigt att tycka om både SO och NO då det växlar mellan Naturvetenskapliga och Samhäll, det är hemskt svårt val! :(
Simon försöker hjälpa mej lite men tror inte ens att samtalen med Syon kommer hjälpa när dom kommer...
_
Sen är det ju riksdagsvalet med, sverige demokraterna som vågmästare känns inte alls bra! Hoppas verkligen att när alla röster är räknade kommer Alliansen ha majoritet! Skulle kännas mycket bättre! :)
Att ha ett främlingsfientligt parti i riksdagen och att dom dessutom fick ganska många röster är lite skrämmande, jag tycker verkligen synd om alla invandrare som kommer hit från krig och ett land där dom riskerar att bli dödade!
Vissa verkar inte fatta hur det är och jag undrar verkligen vad dom skulle tycka om det blev krig här och dom tvingades fly till t.ex. Iran och blir inte insläppta, dom säger bara "Nej ni kan inte bara komma hit, åk tillbaka hem så hjälper vi er där" för det är ju ungefär så SD resonerar, rätta mig om jag har fel.
Lars Ohly hade ju sagt "nu får vi se hur Reinfeldt klarar att regera ihop med rasisterna" , hårda ord men han har ju på sätt och vis rätt. Inget emot Reinfeldt men hur ska vi klara att ha ett sånt parti i riksdagen? Jag vet att dom blåa och dom röda båda sagt att de inte vill sammarbeta med SD men utan SD kan inga beslut tas.
Jobbigt Jobbigt.

Feedbacks ;)
Postat av: Rebecka

Bra att du är optimistisk när det gäller SYO:n.

Du får väl välja det som är bäst för det du vill läsa vidare till?

2010-09-22 @ 16:09:08
URL: http://uforomeo.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men jag vet ju inte vad jag vill bli :o

2010-09-22 @ 18:09:38
URL: http://emokrakan.blogg.se/

Snacka på:

Namn:
Kom ihåg??

E-mail: (syns inte)

URL/Blogg?:

Skriv i rutan ;)

Trackback
RSS 2.0