summers have come and passed, another year has gone so fast

Har du tänkt på hur fort tiden flyger förbi oss?
Jag sitter uppflugen i mitt fönster och ser ut över gården nedanför mig, jag kan riktigt se framför mig hur träden har fulla kronor med gröna löv och buskarna inte ser så fruktansvärt kala ut. Det var inte alls längesedan jag flyttade in här i 23an men ändå får jag känslan av att jag bott här i en evighet.
Ibland drömmer jag att jag är inne på sista året här, för ibland känns det så. Det känns som att tiden snart är slut här, att jag kommer flytta ut om 3 månader, och då menar jag flytta ut för gott, men så är det ju inte. Jag flyttar visserligen hem över sommaren (hem föresten, vart är det nu?) men det är ju "bara" i 10 veckor sen kommer jag ju tillbaka till mina 8 kvadrat här i Falköping. Det bästa med att jag bor kvar i samma rum är att jag har Emma med mig minst ett år till. Men just nu vill jag ändå sitta i matsalen och äta studentfrukost med studentmössa på huvudet om 3 månader. Jag vill stå på baksidan i den blommande trädgården iförd en vacker balklänning och krama om laget och veta att jag snart ger mig av mot nya äventyr.
Kanske beror mina studentdrömmar på att jag är så inne i Emils student. Hans mössa, kläder, framtidsplaner, allt är jag med och delar och önskar väll innerst inne att jag kunde stå bredvid honom i Juni och veta att vi klara 3 år på gymnasiet tillsammans, det vore så himla bra. Att stå med honom iförd kostym och en slips matchande min klänning för att tillsammans gå på studentbalen. Visst så vill inte han ens gå på balen men jag tror att det varit annorlunda om vi kunde gjort det tillsammans.
Men, nu sitter jag här i mitt fönster och ser ut över gården och ser folk komma hem från träning och middag, jag hade nog behövt komma ut en stund. Men samtidigt vill jag inte förstöra min illusion om att det är ett varmt sommarregn som fallit och att det är grönt och vackert och doftar blommor och sommar ute.
Just nu vill jag ha sommar, sol, brunbrända ben och shorts.

Feedbacks ;)

Snacka på:

Namn:
Kom ihåg??

E-mail: (syns inte)

URL/Blogg?:

Skriv i rutan ;)

Trackback
RSS 2.0