I Made It | När livet är som bäst

Höll på att plocka upp mina nycklar utanför dörren och tycker mig känna att det vibrerar i mobilen så plockar upp den och ser ett okänt nummer. Klickar svara i alla fall och en kvinna presenterar sig, känner igen namnet och rösten sen säger hon att hon är från volleybollgymnasiet! Tror jag höll på att svimma då, jag räknade ju knappast med att komma in nu, hoppades väll lite men tänkte att "äh, blir ju volvo ändå!". Hon fortsätter i alla fall att förklara att dom har fått möjlighet att ta in mig och undrar om jag är intresserad, får ur mig "Absolut!"
Hon prata på lite till om att hon skickar papper osv och när vi lagt på hoppar jag runt och tjuter av glädje, ringde mamma och berättade, hon sa grattis säkert 10 ggr och tyckte d va roligt men sa att hon ju hellre sett att jag gick volvo men att det ju va mitt val. Pappa verkade inte ett dugg glad när jag berättade, han sa att vi skulle prata om det först och att jag skulle tänka på mina studier och att volleybollen bara va en fritidssyssla och att man ju knappst tjänade ngt på den. Tror inte han bryr sig om att det går så bra för mig, han bryr sig bara om min bror och hans fotbollskarriär, det kan man ju tjäna massa pengar på.
Han ska inte få förstöra för mig nu, jag SKA gå rig, det är ju min dröm hur mycket jag än tvekat. Han ska inte få ta det här ifrån mig, inte krossa min dröm och chans att visa att jag är bra på något för en gångs skull, något som inte handlar om skola och plugg.
Det här är min chans och jag tänker ta den! RiG - HERE I COME!!
Nu ska jag bara göra ett tränings-schema...
Men ska ju iväg och träna ikväll och har redan tränat 7 timmar den här veckan och är inte slut än så tror det kommer gå bra ;)
PUSSAR PÅ ER!

Feedbacks ;)

Snacka på:

Namn:
Kom ihåg??

E-mail: (syns inte)

URL/Blogg?:

Skriv i rutan ;)

Trackback
RSS 2.0