2010

Alla gör sånnahäringa... sammanfattningar? Av 2010, kanske dags att jag gör en med antar jag ;)
Januari: Inledde 2010 i Skåne med family, smsade som en tok och fick besök från världens ände för första gången. 9/1 va Pontus Mohlin & Jesper Nilsson här, jag va kär, så himla kär. Och extremt nojig, umgicks mycket med Lina och mådde verkligen gr8!
Februari: Sov i Tibro första gången, träffade massa härliga människor där borta och jaa... Va nog i Tibro större delen av Februari, åkte skidor oxå på sportlovet. Skrattade konstant en hel dag när Simon och Nisse skulle lära sig att åka, glömmer det aldrig! SM-kval i Arvika med världens härligaste gäng, mysigast ever!
Mars: Började umgås allt mer med en viss liten rödtott, va ute på herrans många promenader med människor, hade ännu knappt märkt att hästarna försvunnit ur mitt liv. Blev även allt mer film-tittande och jag blev varse hur lite jag visste om filmer och skådisar, fick även höra konstant hur liten jag var.
April: Marknad, gick med JP och Ida, kändes udda att gå med Coffes ex och hans nya span...Allt lugnt i övrigt, drog med Rebecka och JP till Tibro, gick väll sådär första gången för JP... Många mysiga minnen från då! :)
April avslutades väll med att jag fick höra att det var något på G mellan Becka och Coffe ;)
Maj: Oh va arg jag va konstant i den månaden! Oj oj.. Men i övrigt, min bästa vän blev tillsammans men min dåvarande pojkväns bästa vän, en kille även jag tyckte bra om så allt va fin fint. Skulle åkt till Liseberg med dom ovan men det sket sig, va arg så jag grät. Spelade brännboll i Tibro en sen kväll, mitt starkaste minne från hela våren, så himla bra va allt då!
Juni: Sommarlov, gräsfest, vandringsdag. Fick ett ryck och pratade överdrivet mycket med en kille i klassen, vet inte varför.. Mycket tid i Tibro och många filmer kollades! Fest hos Pontus.
Juli: Falkenberg med familjen. Åkte till Tibro därifrån och firade min Jespers födelsedag, så fint va det. Upptäckte även CoD då, tog med Jesper tillbaka till Falkenberg efter en rätt jobbig resa. Spenderade 11 dagar i sträck med honom. Troligen mitt livs knäppaste kväll upplevdes oxå, ett utbrott från pappa slutade i att jag stack till Tibro samma kväll, blev den knäppaste resan ever men har nog aldrig varit så glad över att komma fram till Tibro som då.
Augusti: Något verkade vara lite fel, träffade inte Jesper lika mycket. Började 9:an och skolan flöt på bättre än någonsin. Cruising, Matfestivalen, då va allt perfekt, har nog inte skrattat så mycket sen dess. Pratade mer med Jocke.
September: Nattkamp, buss i 6 timmar med galna människor! Jesper ville knappt ses alls, träffades nog bara en gång den månaden, en liten kort stund i Skövde då han va hur konstig som helst men han lovade att allt skulle bli bra, han ville ju inte förlora mig.
I övrigt va livet som förut, volleybollen va viktigare än någonsin för mig.
Oktober: Fick inte mycket ledig tid i början, träffade inte Jesper och vi pratade inte. Åkte hastigt och lustigt iväg som ledare på ett konfa-läger, glömde 10-månaders dagen. Sen efter att jag fått ett utbrott för att han aldrig svarade släpptes bomben. Åkte och tränade en halvtimme senare, ingen märkte. Stannade hemma från praon dagen efter och grät, inte heller orkade jag åka på Ungdomshelgen som jag sett fram emot, allt va förstört. Rebecka blev räddningen och vi träffades och hade en liten photo-shoot samma helg.
November: Väldigt jobbig månad för mig, tankarna landade ofta i Tibro, allt för ofta. Åkte på 3 öppet hus, ett i Tibro, va aldrig meningen att jag skulle träffa Jesper men gjorde det och fick fram ett hej, han såg nevösare ut än jag kände mig så mamma tyckte vi skulle gå. Såg även andra då, kändes skönt att veta att dom faktiskt levde även om jag inte träffat dem på länge.
December: Blev sams med Jesper igen, på det som skulle blivit årsdagen (ååh fint.) Åkte till Tibro dagen efter, första gången utan att träffa honom, var med Jocke, Linnéa, Simon och Blomgren, mådde toppen när jag åkte hem. Se att dom faktiskt fanns kvar trots allt, tror det var en stor hjälp i att komma över det som varit.
Sen blev det Lucia och med det Lussenatta, mitt sista. Slutade med att jag åkte hem vi 8, förbannad och ledsen, blev ännu värre senare och det fick mig senare att säga upp kontakten med mitt ex, mått så himla mycket bättre efter det! I övrigt va December en månad då allt verkade ha blivit som vanligt igen, det blev jul allt för fort, jag återgick till mitt liv som vart innan och började prata mer med Lina igen. Va ute och tolkade på skidor en dag, sååå ont i benen sen asså! Nyårsafton va lugn och skön här hemma sen va 2010 slut.
2010 var det året som var mest fyllt med kärlek men även sorg, inte det bästa hitils trots alla fina minnen. Men kan ändå inte bortse från alla nya bekantskaper, alla underbara kvällar och dagar jag alltid kommer minnas. 2010 var fyllt med sånna där små oförglömliga ögonblick, många när jag känt total lycka, då ALLT varit perfekt, då INGET i världen kunde förstöra för mig. Men nu ska ja blicka framåt och köra racet med 2011, jag slutar ju 9:an! Till hösten tar jag steget och blir "stor tjej", gymnasieelev, största förändringen i mitt liv. Kanske flyttar jag hemifrån och definitivt kommer det bli ny skola och nya vänner vilket jag ser fram emot mer än något! Gymnasiet och 2011 ska bli ett startskott för ett nytt liv, ett liv utan att behöva minnas allt jobbigt och utan påminnelser om vad som hänt. (Låter som någon dött eller något men jaa, det kändes som att jag dog då i Oktober, jag kunde inte tänka mig ett liv utan Jesper, har fortfarande svårt att fatta det, att det är slut. Han är inte ens min vän längre och jag märker knappt av att han existerat eller att ett VI någonsin funnits. Min första kärlek är borta, död, men ändå inte glömd.) Nu ska allt bli bra igen, på riktigt, jag klarar ju mig fint ändå, kanske snart dags att våga släppa någon ny innanför mina murar... Men bäst att se till att den personen först och främst klarar att dela bänken som står innanför murarna med Rebecka och se till att inte sätta sig på den lilla ynkliga figur som finns oxå finns där inne, jag.
Puss

Feedbacks ;)
Postat av: Linn

sv: tack för tipsen!

2011-01-06 @ 00:54:27
URL: http://heartsbeats.blogg.se/
Postat av: rebecka

haha, gillar att du skriver mer om mig än dig i början av året xD

2011-01-07 @ 17:39:48
URL: http://likemortalsdo.blogg.se/

Snacka på:

Namn:
Kom ihåg??

E-mail: (syns inte)

URL/Blogg?:

Skriv i rutan ;)

Trackback
RSS 2.0