Dag 04 - Mina föräldrar

Mina föräldrar heter Claes och Leena (ja, det stavas så) Hallin, pappa är uppväxt här i Floby och mamma i Falköping.
Pappa och min bror är väldigt lika, deras liv går ut på en sak, fotboll. Både farmor och farfar är uppväxta här runt om floby på olika ställen i bygderna. I övrigt jobbar lilla pappa på volvo här i Floby som truckförare, han kanske inte älskar jobbet men han har ju trots allt en säkerhet i jobbet här och vågar inte byta.
Mamma spelade handboll innan hon fick mig och var ganska duktig, tränade mååånga timmar i veckan. Hon har en mamma som är finsk och en pappa som är harifrån byggderna. Så jag har ju 3/4 av min släkt härifrån, lite kul att höra hur allt såg ut då och allt dom har att berätta från när dom va små! :)
Mamma jobbar som undersköterska på ett äldreboende inne i Falköping och stormtrivs verkligen, hon har ju dock inte alltid jobbat där (pappa har alltid jobbat på volvo, bara lite olika delar i fabriken). Tidigare har hon bl.a. varit städerska i skolan, dock innan ja började, jobbat på ett boende för barn med förståndhanikapp och sen pluggade hon till undersköterska! Hon gick natur på gymnasiet men läste inte vidare eftersom hon blev skoltrött och dessutom jobbar hon ju inte med något sådant idag. Pappa läste V-meck (verkstadsmekanisk) och ja, det är väll ungefär vad han jobbar med idag.
Mina föräldrar är ju som sagt gifta, sen 4 år tillbaka tror jag, själv fick jag reda på det dagen innan... Va ett litet bröllop med mig brorsan och 2 kompisar som vittnen bara :)
Alla gäster som va på festen trodde dom skulle på födelsedagskalas till mamma, haha chi fick dom! ;)
Mycket mer än så har jag inte att säga, mer än att ja, älskar dom faktiskt hur arg jag än är på dom ibland :)

Feedbacks ;)
Postat av: Ottiiii

Stavas Hallin verkligen såååååå??????? :O :P

2011-02-18 @ 22:02:17

Snacka på:

Namn:
Kom ihåg??

E-mail: (syns inte)

URL/Blogg?:

Skriv i rutan ;)

Trackback
RSS 2.0