Snö & Julmusik

Sitter i mitt rum och njuter av snöfallet utanför! Lyssnar julmusik gör jag oxå, blir lite nostalgisk av det, tänker på barndoms jular, julkalendrar och sjunger med i låtar jag kan. Förra året var man ju med i heliga natten och sjöng "En stjerne skinner i natt" och måste säga att den låten är oerhört vacker, få rysningar. Tänker på gammelfarmor oxå, hur hon alltid ville att vi skulle sjunga på jul och jag spelade på min flöjt, hon dog ju på juldagen för 3 år sedan. Saknar verkligen henne, mer än jag kanske tänkt på.
Vi ska ju föresten ha julkonstert vi i år 9, ingen Kabbaré tyvärr, den kommer till våren! Men nu lägger vi fokus på att hitta låtar och välja solosångare och eventuell kör, blir nog riktigt bra tror jag :)
Ha de, nu ska jag låta mig föras tillbaka till gågna jular ;)

Feedbacks ;)

Snacka på:

Namn:
Kom ihåg??

E-mail: (syns inte)

URL/Blogg?:

Skriv i rutan ;)

Trackback
RSS 2.0