Boktips!

Idag slänger jag till att börja med in ett litet boktips, boken heter "Djävulens Märke" och är skriven av Magnus Nordin :)
Den handlar till större delen om 15-åriga Ella (Elin) Rising som går i 9c, värstingklassen. Deras lärare Hanna har varit sjukskriven en längre tid och när deras nya vikarie, Malin, intar klassrummet börjar det hända saker, alla börjar prestera över sin förmåga och den tidigare värstingklassen blir lugn och alla kommer i tid, till och med stökiga Jonathan som knappt visar sig i skolan annars...och vad är det egentligen med vikariens ögon? Ena stunden är dom blå, andra gröna...
Boken får av mig 5/5 och borde absolut läsas, den växlar mella dagens stockholmsvärld och en värld lång ifrån det normala...
Den här boken är altså en av anledningarna till att jag inte bloggat dom senaste dagarna, började i lördags, (bloggade inte i fredags på grund av att jag inte va hemma på hela dagen) och förtsatte läsa igår kväll och idag direkt när jag kom hem från skolan, när jag inte läst har jag träffat Jesper, senast då igår i falköping, vi gick en bit om man säger så... :)
Kram på er! :D

Feedbacks ;)

Snacka på:

Namn:
Kom ihåg??

E-mail: (syns inte)

URL/Blogg?:

Skriv i rutan ;)

Trackback
RSS 2.0